15 Jun 2012

Ketua Puteri UMNO Malaysia Bersuamikan Playboy


Percayakah anda bahawa Ketua Puteri Umno Malaysia, Datuk Rosnah Rashid Shirlin, Ketua Puteri UMNO Malaysia terjebak dengan skandal seks bersama seorang playboy?

Mesti anda percaya kerana Rosnah akan mengakhiri zaman bujangnya pada 11 Julai 2008 selepas sembahyang Jumaat dengan seorang playboy, Fadli Haji Juanas di Masjid Papar dan majlis jamuan makan di Dewan Masyarakat Papar pada petangnya.

Rosnah yang digelar 'Penguin' paling tembam selepas Datin Seri Rosmah Mansur yang turut digelar 'Penguin' kerana susuk tubuh mereka yang merupai burung Penguin, turut mempunyai sindrom dan minat yang sama dengan Rosmah, perampas suami orang.

Walaupun ajal, jodoh, rezeki dan maut adalah ketentuan Illahi, namun Rosnah yang telah mencintai Playboy berkenaan yang juga suami orang sejak tiga tahun lalu tetap dengan pendiriannya sejak kembali dari umrah untuk menikahi 'kekasih playboynya' setelah skandal seks dengan lelaki tersebut terdedah kepada umum kerana setelah Fadli menceraikan isterinya (isteri ketiga) setelah isterinya mengetahui skandal seks mereka.

Bagaimanakah nasib anak lelaki Fadli, Faiq Adli yang kini di bawah jagaan bekas isterinya Ainiliza @ Anizah Usli berkelulusan Sarjana Muda Sains Komputer (Kejuruteraan Perisian) yang hanya menjadi staf akademik sebuah institusi pendidikan swasta, Cosmopoint?

Mungkinkah Rosnah dan Fadli ingin membasuh dosa mereka dengan sebuah perkahwinan yang didirikan di atas sebuah keruntuhan percintaan Fadli dengan isterinya dan mensirnakan masa hadapan anak Fadli?

Playboy yang bernama Fadli ini hanyalah seorang pegawai rendah skil S 17 iaitu Pembantu Penerangan/Pemberita di Bahagian Media dan Komunikasi Korporat Jabatan Penerangan Malaysia Kota Kinabalu namun pandai mencairkan iman Rosnah sehingga terjebak dalam cinta tiga segi dan memaksa Rosnah membawa Fadli ke luar negara jika ingin melampiaskan nafsu serakahnya.

Secara kebetulan, adik Fadli merupakan pemandu Rosnah namun tidak menyedari abangnya mempunyai hubungan sulit dengan majikannya kerana Fadli merupakan wartawan yang sering membuat liputan segala aktiviti Rosnah. Namun sikap playboy Fadli telah berjaya membawa Rosnah ke bilik tidur ketika anak Fadli sering terjaga malam ketika Rosnah dan Fadli tenggelam dalam gelombang nafsu.

Walaupun pada hakikatnya Rosnah mempunyai teman lelaki berbangsa asing, namun Fadli disifatkan hanya sebagai 'Toy Boy' seperti kelakuan bekas ketuanya, Azalina yang terjebak dengan sindrom Lesbian.

Sebagai tanda kasih sayang, Rosnah membelikan Fadli sebuah kereta Honda bagi membolehkan Fadli berulang alik ke tempat kerja dan menjalankan 'projek' mereka dan melanggan 'pelacur yang masih perawan' dari UMS dengan wang upahan daripada memberikan servis kepada Rosnah. Fadli, playboy yang sering menggoda penuntut Universiti Malaysia Sabah (UMS) kerana Fadli sebelum ini tinggal di Lot 4-3-1, Blok 204, Lorong Seri Maju 1, Taman Seri Maju, Sepanggar, Kota Kinabalu.

Rosnah yang merupakan rakan kongsi Jeffrey Chu, Shirlin & Co sejak 2002 dilahirkan di Kota Belud merupakan lulusan Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang (Kepujian) daripada Universiti Islam Antarabangsa pada 1995 sebelum menjalani latihan dalam kamar di Tetuan Francis Liong & Co dan diterima masuk sebagai Peguambela & Peguamcara Mahkamah Tinggi Sabah & Sarawak pada tahun 1997.

Rosnah menunjukkan kehebatannya dengan menyertai dan menyelia 'Projek Kalam Untuk Afghanistan' iaitu membina sebuah sekolah rendah di Kabul hasil buah fikiran Ketua Pergerakan Puteri UMNO Malaysia, Datuk Azalina Dato' Othman Said ketika seorang kanak-kanak di Papar mati menggantung diri kerana kemiskinan!.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan